FACEBOOK PIXEL

Slik kan din nettside hjelp til å nå nye kunder ved bruk av Facebook sitt eget superverktøy FACEBOOK PIXEL




Hva er Facebook Pixel og hvorfor er dette noe du absolutt bør benytte deg av?


Potensielle kunder Alt handler om å nå ut til potensielle kunder for å forsøke å få de til å bli kunder av din bedrift. Hva er så definisjonen på en potensiell kunde?

En potensiell kunde er en person som kan ha interesse av det du leverer. Alle som har klikket på din Facebook annonse, alle som har besøkt din nettside, alle som har kjøpt noe fra deg fra før er på en eller annen måte interessert i det du leverer. Det er nettopp disse du ønsker å nå med din annonsering og det er disse menneskene som er potensielle kunder, og som kan bli dine nye kunder.


Facebook Pixel

Facebook pixel er et lite analyse- og rapporteringsverktøy fra Facebook som samler inn informasjon om personer som besøker din nettside. Hvem disse personenen er, er det kun Facebook som vet. Facebook lagrer denne informasjonen slik at du kan benytte deg av dette i din Facebook annonsering. Gjennom bruk av Facebook Pixel har du dermed mulighet til å rette annonser mot mennesker som faktisk er potensielle kunder og øke ditt salg på en mye mer effektiv måte.


Hvordan gjør man dette? Du vet jo ikke spesifikt hvilke personer som har sett din Facebook annonse og som kan være en potensiell kunde. Du vet ikke hvilke mennesker som bør følges opp med en annonse 2 eller annonse 3. Men det gjør som sagt, Facebook!


Enkelt forklart så fungerer det slik: Facebook Pixel er en liten tallkode som installeres på din nettside. I din Facebook bedriftsprofil så kan du automatisk generere en Pixel ID.


Denne ID’en legger du inn på din nettside (ulike fremgangsmåter for ulike nettsider) Det som skjer når denne er satt opp, er at Facebook registrerer alle som besøker din nettside og som har en aktiv Facebook konto (som stort sett alle har).


Når en person besøker din nettside så vil Facebook Pixelen på din nettside fange opp hvilken Facebook bruker som har vært der. Det som gjør dette så fantastisk er at neste gang du skal lage en Facebook annonse, så kan du velge at den skal rettes mot «alle som har besøkt din nettside». Dette er et valg du har i Facebook annonseadministrasjon. Du retter nå din annonse direkte mot POTENSIELLE KUNDER som allerede har vist interesse i din bedrift gjennom å besøke din nettside. Her ligger det store mulighetene for at du oppnår mye bedre effekt av dine Faebook annonser.


Du har også mulighet til å rette Facebook annonser kun til personer som har vært inne på en spesifikk side på dine nettsider. Facebook Pixel er et fantastisk verktøy fra verdens ledende markedsmaskin, Facebook, så vi anbefaler alle på det sterkeste å ta i bruk dette.

Supert og effektivt verktøy

Facebook Pixel er en av de beste verktøyene for å finne ut hvem dine potensielle kunder er. For hver dag vil databasen med potensielle kunder vokse, og selv om du ikke har planer om å benytte annonsering eller betalt fremming av innlegg på Facebook pr i dag, så legg inn Pixelen nå, så kan den begynne å samle inn informasjon for deg og bygge opp sin database over dine potensielle kunder.


Har du spørsmål til hvordan du kan ta i bruk dette på din nettside, så ta bare kontakt med oss.


DIGITEC MEDIA AS

Tlf: 22 12 00 11

post@digitec.no

22 12 00 11

post@digitec.no

Besøksadresse:

Apotekergata 10

0180 OSLO