Google bedrift
Gjør bedriften din synlig der potensielle kunder leter. For små og mellomstore bedrifter som ønsker å tiltrekke lokale kunder, er dette en av de mest kostnadseffektive og effektive løsningene.
Google Bedrift er en gratis plattform som lar bedrifter opprette og administrere sin digitale profil på Google. Det gjør det enkelt for kunder å finne deg, kontakte deg og lære mer om dine tjenester.
Nå ut til din målgruppe når de søker etter dine tjenester. Vis bedriften din til potensielle kunder i ditt nærområde.
Samle kundereferanser i Google Bedrift og vis de til alle. Bygg tillit og gjenkjennelse gjennom positiv omtale og anmeldelser gir et sterkt førsteinntrykk overfor potensielle kunder.
En optimalisert Google Bedrift-profil hjelper deg å rangere langt høyere i lokale søk.
Ved å opprette en Google Business-profil og oppdatere den med riktig og relevant informasjon, øker sjansene betraktelig for at bedriften vises i lokale søkeresultater. Dette er spesielt viktig for bedrifter som ønsker å tiltrekke seg kunder i sitt geografiske område.
Google Business gir kunder muligheten til å legge inn referanser som vil være synlig for alle som ser profilen din. Bedrifter med mange anmeldelser vil ha en stor fordel i forhold til konkurrenter da kundereferanser er noe av det viktigste for at nye kunder skal velge nettopp deg
Google Business-profilen gir deg muligheten til å inkludere relevante søkeord, beskrivelser og kategorier for bedriften din. Dette hjelper Google å forstå bedriftens relevans for lokale søk og forbedrer sjansene for at du vises når noen søker etter produkter eller tjenester som du tilbyr i ditt område.
Da er det ikke nok å bare ha en Google bedrifts profil med basic kontaktinfo og kart. Ønsker du å komme på side 1 når folk søker etter dine tjenester i ditt geografiske område må det litt mer til.
Å ha en Google Bedrift-profil er en god start, men uten målrettet optimalisering vil den ikke rangere høyt i lokale søk. Nøkkelen ligger i strategisk bruk av søkeord.
Mange bedrifter overser viktigheten av å inkludere relevante søkeord i beskrivelsen, innleggene og tjenestelisten – ord som matcher det kundene faktisk søker etter.
Bedrifter som ikke fokuserer på søkeord og søkeintensjon går glipp av muligheten til å bli synlig når potensielle kunder søker etter akkurat det de tilbyr. Optimalisering med riktig språk og nøkkelord er derfor essensielt for å sikre gode resultater.
© 2022 by Digitec.no / All Rights Reserved