Slik kommer du i gang med digital markedsføring
Fokuser på disse 3 delene
Når du skal markedsføre din bedrift, er det lett å bli overveldet av mulighetene som finnes. Men ved å fokusere på tre nøkkelfaktorer
– nettside, sosiale medier og strategi – kan du legge grunnlaget for suksess og sikre at ressursene dine gir best mulig avkastning.
Med de rette verktøyene og strategiene kan du øke synligheten din på nett og tiltrekke flere kunder.
DEL 1
NETTSIDEN
Din nettside er ofte det første inntrykket kundene får av bedriften din. Over 80% av potensielle kunder sjekker en bedrifts nettside først, og det er ofte nettsiden som avgjør om de velger deg eller en konkurrent.
Når ca 70% av beøkende forlater nettsider som kategoriseres som dårlig/middelmådige så sier det seg selv at en god nettside er ekstremt viktig for skaffe nye kunder.
En nettside som ikke bare ser bra ut, men som også fungerer som en effektiv salgskanal for bedriften din er den beste investeringen du kan gjøre innen markedsføring.
Vurderer du en ny nettside?
Sjekk ut vår priskalkulator så får du en ide om hva det vil koste.
DEL 2
SOSIALE MEDIER
Sosiale medier er en kraftige plattformer for å bygge relasjoner og tiltrekke nye kunder.
Du bygger en sterk tilstedeværelse på sosiale medier, engasjerer kundene dine og driver mer trafikk til nettsiden din.
Sett opp og optimaliserer dine profiler på relevante plattformer som Facebook, Instagram og LinkedIn.
Lag innlegg, videoer og grafikk som skaper engasjement og bygger lojalitet hos følgerne dine
For våre kunder kjører vi annonser som er skreddersydd til å nå din ideelle kundegruppe. Dette sikrer økt kundetilstrømning og maksimal avkastning gjennom å lede folk til ulike landingssider
Få folk til å interagere med merkevaren din gjennom kreative kampanjer, konkurranser, surveys eller ulike kalkulatorer
DEL 3
STRATEGI
En strategi høres kanskje noe voldsomt ut for noen, men en plan for hvordan du skal markedsføre deg er nødvendig for å oppnå suksess.
En veldefinert strategi er nøkkelen til å oppnå langsiktig vekst selv for små bedrifter. En tydelig og gjennomført plan som gir deg retning, fokus og konkrete resultater.
Her er noen tips til hva den bør inneholde:
Lag strategi som integrerer nettsiden, sosiale medier og andre kanaler for maksimal effekt.
Hvem er dine ideelle kunder? Identifiser disse og nå dem gjennom presise tiltak på de riktige kanalene
Hva skal du si, og når skal du si det? En detaljert plan for innhold som fanger oppmerksomhet og skaper engasjement er viktig. Hvor skal ting publiseres og ikke minst hva er din CTA (call to action)
Ønsker du hjelp til å komme i gang?
Ta kontakt med oss så hjelper vi deg med å sette opp alt det som skal til for å effektivt markedsføre din bedrift på nett og i sosiale medier
© 2022 by Digitec.no / All Rights Reserved